سایت بزرگ موبایل - کامپیوتر-کلیپ و ...

باسلام و عرض ادب به شما دوست عزیز. هر روز مطالب جدیدی به این سایت اضافه میشود .پس با بازدید بیشتر ما را یاری کنید. نظر هم بدید.

سایت بزرگ موبایل - کامپیوتر-کلیپ و ...

باسلام و عرض ادب به شما دوست عزیز. هر روز مطالب جدیدی به این سایت اضافه میشود .پس با بازدید بیشتر ما را یاری کنید. نظر هم بدید.

حقایقی در مورد دانلود لینوکس

(989 بار مطالعه شده است)   

لینوکس با یک مجموعه از برنامه‌های GNU، یک سیستم‌عامل می‌باشد. یعنی لینوکس یک برنامه تنها یا مجموعه ابزار نیست. اغلب ویرایش‌های لینوکس، که به توزیع‌ها معروفند، برای دانلود کردن مجانی در دسترسند. ولی به هر حال چیزهایی هست که باید در مورد دانلود کردن و نصب لینوکس بدانید:

اول آنکه احتیاجی نیست که برای استفاده از سیستم‌عامل لینوکس، آن را واقعا روی دیسک سخت خود نصب نمایید. ویرایش‌هایی از لینوکس هستند که می‌توانید آنها را دانلود و روی CD ذخیره کنید. این ویرایش‌ها از سیستم‌عامل لینوکس که به CD‌های زنده مشهورند، لینوکس را مستقیما از روی CD بر روی سیستمی که این توانایی را دارد راه‌اندازی می‌کند. (اغلب کامپیوترهای شخصی ۱۹۹۸ به بعد این توانایی را دارند.) این CDها از جهت استفاده از حافظه متفاوتند. اکثر این ویرایش‌ها بر اساس یکی به نام knoppix به وجود آمده‌اند. knoppix محبوب‌ترین ویرایش CDهای زنده تا امروز است. SUSE و Mandrake، توزیع‌های اصلی لینوکس، نیز ویرایشهای CD‌های زنده این محصول را عرضه می‌کنند.

اگر هم می‌خواهید که به طور ثابت از لینوکس استفاده کنید می‌توانید ویرایشهایی را دانلود نمایید که برای نصب روی دیسک سخت شما طراحی شده‌اند. در اینجا اطلاعاتی را لازم است بدانید:
۱ – شما باید ارتباط اینترنت پر سرعتی داشته باشید(T3, T1, xDSL, ISDN). دانلود کردن یک ویرایش پرفروش لینوکس با یک ارتباط مودم dial-up ممکن است به یک تجربه ناامیدکننده تبدیل شود.
۲ – اگر می‌خواهید توزیع‌هایی را دانلود نمایید که باید آنها را روی CD ذخیره کنید نیاز به ISO images دارید.
۳ – اگر از قبل سیستم‌عامل دیگری دارید، بایستی دیسک سخت خود را از نو پارتیشن‌بندی کنید تا بتوانید یک توزیع استاندارد از لینوکس را نصب کنید. یکسری توزیع‌های ´mini´وجود دارند که طوری طراحی شده‌اند که مانند یک برنامه تحت سیستم‌عامل دیگری مثل ویندوز اجرا می‌شوند. اگر می‌خواهید لینوکس را امتحان کنید این گزینه خوبی است.
۴ – وقتی لینوکس را از اینترنت دانلود می‌کنید این حق که تحت پشتیبانی تکنیکی فروشنده باشید از شما سلب می‌شود. در واقع شما در صورت بروز مشکل باید به مقالات گوناگون رجوع کنید تا آن را حل نمایید.

به عبارت دیگر اگر یک ارتباط سریع اینترنت یا درایوی که در ضمن دانلود روی ‿CD ذخیره نماید، ندارید، دانلود از اینترنت برای دریافت یک توزیع کامل لینوکس با تمام امکانات روش خوبی نیست. همین طور کتاب هایی وجود دارند که شامل توزیع های لینوکس هستند. اما توزیع‌هایی که از این راه به دست می‌آیند هیچ پشتیبانی ندارند.

اگر در مورد پارتیشن‌بندی دیسک سخت اطلاعاتی ندارید یا تجربه اندکی در مورد نصب یک سیستم‌‌عامل دارید، هنوز هم می‌توانید با خرید یک مجموعه بسته‌بندی شده لینوکس به آسانی آن را نصب کنید. در این حالت قیمت سیستم لینوکس افزایش می یابد، ولی از جهت دیگر شما با دستور‌العمل‌های قدم به قدم و در اکثر مواقع پشتیبانی‌های تکنیکی رایگان ( تا ۹۰ روز از طریق تلفن یا email ) تامین خواهید شد.

اگر هنوز نمی‌دانید که می‌خواهید از لینوکس استفاده کنید یا نه حداقل شاید بخواهید بدانید که ظاهر آن چگونه است. این کار می‌تواند به سادگی استفاده از یک مرورگر باشد. Linuxbeta.com شامل یکسری اسلایدها حاوی تصاویری از توزیع‌های مختلف لینوکس است. این کمک خوبی است برای اینکه انتخاب کنید کدام ویرایش لینوکس برای شما مفید است.

بدون توجه به اینکه از کجا توزیعی از لینوکس را به دست بیاورید، ما در linux o­nline فکر می‌کنیم که تغییر به سمت لینوکس یک تجربه مثبت خواهد بود. خواهید دید که دانش کامپیوتری شما نیز به همراه سودمندی و مفید‌بودنتان چه میزان افزوده خواهد شد.

منبع:http://www.linux.org/dist/download_info.html

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد