سایت بزرگ موبایل - کامپیوتر-کلیپ و ...

باسلام و عرض ادب به شما دوست عزیز. هر روز مطالب جدیدی به این سایت اضافه میشود .پس با بازدید بیشتر ما را یاری کنید. نظر هم بدید.

سایت بزرگ موبایل - کامپیوتر-کلیپ و ...

باسلام و عرض ادب به شما دوست عزیز. هر روز مطالب جدیدی به این سایت اضافه میشود .پس با بازدید بیشتر ما را یاری کنید. نظر هم بدید.

گوشی تلفن همراه بی‌نیاز از باتری ارائه شد::



یک شرکت کانادایی، فن‌آوری پیل سوختی نوینی را ارائه کرده است که می‌تواند جایگزین استفاده از باتری در گوشی تلفن همراه شود .

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران ، از ایسنا، شرکت «آنگستروم»، تست شش ماهه پیل سوختی یکپارچه شده در وسایل قابل حمل را تکمیل کرده و این پیل سوختی بدون نیاز به تغییر ابعاد خارجی در گوشی‌های تلفن همراه MOTOSLVR™L7 شرکت «موتورولا» یکپارچه شده است.


در این وسیله به جای باتری از سیستم پیل سوختی مینیاتوری آنگستروم با طراحی نوین و یک مخزن هیدروژن استفاده شده و دوام شارژ این تلفن همراه که در 10 دقیقه انجام می‌شود، دو برابر باتری‌های معمولی است.


شرکت آنگستروم با همکاری مطرح ترین سازندگان باتری، وسایل الکترونیکی قابل حمل و خدمات سیار سعی دارد به سوی تجاری سازی فن‌آوری «میکروهیدروژن» گام بردارد. روند این کار در نوامبر 2007 با اعلام مجوز سازمان بین‌المللی هواپیماهای غیر نظامی برای حمل محصولات این شرکت از طریق هواپیماهای مسافربری به نقطه عطف مهمی رسید و انتظار می‌رود موافقت نهایی این طرح در ژانویه 2009 انجام شود.


با موافقت سازمان حمل و نقل کانادا که قبل از سازمان بین‌المللی هواپیماهای غیر نظامی صورت گرفته، محصولات آنگستروم تاکنون در بیش از 60 پرواز حمل شده‌اند.


موفقیت آنگستروم در یکپارچه سازی فن‌آوری پیل سوختی مینیاتوری در یک گوشی تلفن همراه استاندارد، پتانسیل بالای این فن‌آوری در ارائه راه حلی بهتر برای مواجهه با تقاضای انرژی در کاربردهای سیار را نشان می‌دهد و کارشناسان تخمین می‌زنند بازار فن‌آوری جدید آنگستروم تا سال 2010 به بیش از یک میلیارد واحد در سال برسد.


در فن‌آوری پیل سوختی مینیاتوری آنگستروم از گاز هیدروژن ذخیره شده در هیبریدهای فلزی و اکسیژن هوا برای تولید برق استفاده می‌شود و مهمترین بخش این فن‌آوری ایجاد سطح بزرگ در یک حجم کوچک با استفاده از توپولوژی میکروساختار اختصاصی این شرکت است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد