سایت بزرگ موبایل - کامپیوتر-کلیپ و ...

باسلام و عرض ادب به شما دوست عزیز. هر روز مطالب جدیدی به این سایت اضافه میشود .پس با بازدید بیشتر ما را یاری کنید. نظر هم بدید.

سایت بزرگ موبایل - کامپیوتر-کلیپ و ...

باسلام و عرض ادب به شما دوست عزیز. هر روز مطالب جدیدی به این سایت اضافه میشود .پس با بازدید بیشتر ما را یاری کنید. نظر هم بدید.

لزوم تامین پهنای باند بیشتر

وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به سخنان وزیر ارتباطات در زمینه سرعت اینترنت گفت: باید سرعت بیشتر و پهنای باند بیشتری در اختیار کاربران به ویژه دانشگاه‌ها قرار گیرد.


 

بخبه گزارش مهر، احمد معتمدی در حاشیه کنفرانس مدیریت و راهبری فناوری اطلاعات در پاسخ به پرسش مهر اظهار داشت: به نظر بنده این سخنان و اعداد و ارقام یک اشتباه لفظی است چرا که ما در این حوزه در دانشگاه‌ها سرعتی بالغ بر 20 گیگابایت هم داریم. البته سرعت 20 گیگابایتی در بسیاری از اوقات هم با کندی انجام می‌گیرد و باید سرعت بیشتر و پهنای باند بیشتری در اختیار کاربران به ویژه دانشگاه‌ها قرار گیرد.

احمد معتمدی وزیر سابق فناوری اطلاعات و ارتباطات در اولین کنفرانس مدیریت و راهبری فناوری اطلاعات با اشاره به کمبود خدمات الکترونیکی در کشور یادآور شد: این کمبودها در حوزه‌هایی مانند دولت الکترونیکی، بانکداری الکترونیکی، آموزش الکترونیکی و ... بروز دارد.

وی اظهار داشت: اگر بخواهیم از دید توسعه‌ای به فناوری اطلاعات در ایران و جهان نگاه کنیم تا دهه 90 میلادی استفاده از ارتباطات به عنوان یک شاخص زیر بنایی در کشورها مطرح بوده و سهمی در توسعه اقتصادی نداشته است اما پس از آن ICT نقش مستمری در توسعه سیاسی و اقتصادی کشورها داشته است که نمی‌توان اثرات مستمر آن را انکار کرد.

معتمدی گفت: در حال حاضر 80 درصد تولید ناخالص و درآمد ملی کشورهای توسعه یافته متعلق به بخش فناوری اطلاعات است. وی در زمینه خصوصی سازی مخابرات اظهار داشت: با وضعیت موجود واگذاری مخابرات به بخش خصوصی به منزله انتقال انحصار از بخش دولتی به بخش خصوصی است. به انحصار کشیدن شبکه کابل مسی در هیچ کجای دنیا و واگذاری آن به بخش خصوصی مطرح نیست و همیشه در اختیار دولت بوده است. وزیر سابق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با ارائه این حوزه به ش خصوصی صدمات جبران‌ناپذیری به کشور وارد می‌شود
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد