سایت بزرگ موبایل - کامپیوتر-کلیپ و ...

باسلام و عرض ادب به شما دوست عزیز. هر روز مطالب جدیدی به این سایت اضافه میشود .پس با بازدید بیشتر ما را یاری کنید. نظر هم بدید.

سایت بزرگ موبایل - کامپیوتر-کلیپ و ...

باسلام و عرض ادب به شما دوست عزیز. هر روز مطالب جدیدی به این سایت اضافه میشود .پس با بازدید بیشتر ما را یاری کنید. نظر هم بدید.

تاثیر گذاری افزایش بهای نفت بر لوازم الکتریکی

 هر چه کم مصرف تر، محبوب تر!

خبرگزاری فارس: افزایش سرسام آور بهای نفت در بازارهای جهانی تاثیر جدی بر بازار کالاهای الکتریکی در نقاط مختلف جهان گذاشته است و خریداران این نوع کالاها قبل از آنکه به دنبال پی بردن به امکانات و ویژگی های برتر یک کالا باشند دوست دارند از میزان مصرف انرژی آن مطلع شوند.

 

به گزارش فارس به نقل از رویترز در حالی که تا همین یک سال قبل مصرف انرژی یک وسیله الکتریکی برای مشتریان اهمیت چندانی نداشت، اما هم اکنون خریدار یک لپ تاپ تمایل دارد کالایی خریداری کند که قبل از هرچیز عمر باتری طولانی تری داشته باشد و کمتر نیاز به شارژ کردن پیدا کند.
به گفته یک فروشنده بازار لوازم الکتریکی در کره جنوبی امسال از هر 10 نفر مشتری 9 نفر سوال می کند که خرید کدام وسیله به او کمک می کند در هزینه هایش صرفه جویی کند.
با رسیدن بهای نفت به 145 دلار که رشد بهای برق را در جهان به دنبال داشته، مردم قبل از هر چیز به دنبال کاهش رقمی هستند که در قبض های برقشان درج خواهد شد. سازندگان لوازم الکتریکی نیز که به دنبال حفظ سهم خود در بازار هستند چاره ای ندارند جز اینکه تولیدات کم مصرف تری بسازند و در عین حال تالش کند قابلیت ها و خصوصیات تولیدات پرطرفدار قبلی را در محصولات جدیدشان نیز بگنجانند.
سخنگوی شرکت ال جی در این مورد می گوید: تولید محصولات کم مصرف و سازگار با محیط زیست هم به نفع بشریت است و هم خریدار را به خود جلب می کند. از سوی دیگر این کار به ما امکان می هد فرایند توسعه و تولید خودمان را ادامه بدهیم.

*تحول در بازار لوازم خانگی

هم اکنون بازار کالاهای الکترونیک آرام آرام به تصرف کالاهایی درمی آید که کم مصرف از تولیدات مشابه یک سال قبل هستند. رایانه هایی با نمایشگرهای بسیار کم مصرف، یخچال هایی با موتورهای کم مصرف . ماشین های لباس شویی که به جای آب داغ از بخار استفاده می کنند از جمله این وسایل هستند. گفتنی است که مصرف انرژی در ماشین های لباس شویی که از بخار استفاده می کنند تا 70 درصد کمتر از محصولات عادی است.
بررسی های شرکت ال جی حاکی است تا پایان سال جاری میلادی از هر 10 ماشین لباس شویی به فروش رفته در جهان چهار نمونه مجهز به فناوری جدید باشند و استقبال از این محصول در آینده باز هم افزایش یابد.
وضعیت در میان تولیدکنندگان یخچال هم به همین منوال است و شرکت های سازنده در حال عرضه یخچال هایی به بازار هستند که موتورهای آنها تا 40 درصد کمتر انرژی مصرف می کنند و سر و صدایشان هم به مراتب کمتر از محصولات قبلی است.

*رایانه ها کم مصرف تر می شوند

وضعیت در بازار رایانه هم مشابه وضعیت بازار لوازم خانگی است و شرکت هایی همچون اپل و Lenovo موفق به طراحی نمایشگرهای LED جدیدی شده اند که کم مصرف تر از نمایشگرهای متداول در بازار هستند.
این نمایشگرها تا 40 درصد کم مصرف تر از نمایشگرهای موجود هستند و انتظار می رود تا سال آینده بسیاری از نوت بوک ها به این نمایشگرها مجهز شوند. همچنین پیش بینی می شود تا سال 2010 کارخانه های تلویزیون سازی نیز از چنین نمایشگرهایی در تولیدات خود بهره ببرند.
بررسی های موسسه DisplaySearch هم نشان می دهد که نمایشگرهای LED تا سال 2010 در بیش از 50 درصد از نوت بوک ها به کار گرفته خواهند شد و تا سال 2015درآمد حاصل از فروش آنها به بیش از 6 میلیارد دلار خواهد رسید. این نمایشگرها هم اکنون تنها در 12 درصد از نوت بوک ها مورد استفاده قرار می گیرند.
فناوری LED تا بدان حد محبوب است که پیش بینی می شود حتی از آن برای تامین روشنایی خیابان ها و خانه ها نیز استفاده شود. مطالعات انجام شده حاکی است که مصرف لامپ های LED یک ششم لامپ های عادی خواهد بود.


*کم مصرف ها گران تر هستند

یکی از مشکلات همیشگی فناوری های جدید گرانتر بودن آنهاست. محصولاتی که با استفاده از فناوری های تازه ولی کم مصرف عرضه می شوند اگرچه در درازمدت باعث کاهش هزینه های خانوار می شوند، ولی گران تر بودن آنها نسبت به لوازم الکتریکی عادی باعث می شود مردم برای خرید آنها دچار تردید شوند.
به عنوان نمونه ماشین های لباسشویی جدید اگر چه کم مصرف هستند ولی قیمت آنها دو برابر یک ماشین لباسشویی عادی خوب است که با بهای 700 دلار عرضه می شود .
سازندگان این محصولات امیدوار هستند در درازمدت و با گذشت زمان قیمت تمام شده محصولات کم مصرف نیز کاهش یابد. اما آنان می گویند خرید چنین محصولاتی در حال حاضر هم مقرون به صرفه است، زیرا به عنوان مثال اگر فردی یک تلویزیون 52 اینچ کم مصرف بخرد با پول حاصل از صرفه جویی در مصرف انرژی ظرف سه سال می تواند یک تلویزیون ال سی دی 32 اینچ دیگر بخرد.
در این میان برخی شرکت ها هم به ترفندهای تبلیغاتی گوناگون متوسل شده اند و از جمله به خریداران محصولات کم مصرف جوایز یا کارت های تخفیف در خرید جایزه می دهند. به هر حال باید منتظر ماند و دید در آینده تحولات اقتصادی جهان چه تاثیرات جدیدی بر بازار لوازم الکتریکی و انتخاب های خریداران خواهد گذاشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد