سایت بزرگ موبایل - کامپیوتر-کلیپ و ...

باسلام و عرض ادب به شما دوست عزیز. هر روز مطالب جدیدی به این سایت اضافه میشود .پس با بازدید بیشتر ما را یاری کنید. نظر هم بدید.

سایت بزرگ موبایل - کامپیوتر-کلیپ و ...

باسلام و عرض ادب به شما دوست عزیز. هر روز مطالب جدیدی به این سایت اضافه میشود .پس با بازدید بیشتر ما را یاری کنید. نظر هم بدید.

گوگل وارد دنیای مجازی شد

Google's Lively، یک پروژه مبتنی بر وب و یک دنیای مجازی نظیر Second Life به شمار می‌رود.

نسترن صائبی- گوگل، سردمدار جست‌وجوی اینترنتی، پس از موفقیت در سازمان‌دهی اطلاعات جهانی، این بار دست روی دنیای فانتزی گذاشته است.
این شرکت سه‌شنبه گذشته سرویس جدیدی در زمینه نرم‌افزار سه بعدی معرفی کرد که به افراد امکان می‌دهد در اتاق‌های الکترونیکی یا نسخه‌های مجازی دنیای واقعی به گشت و گذار بپردازند.
Google's Lively، یک پروژه مبتنی بر وب و یک دنیای مجازی نظیر Second Life به شمار می‌رود. البته این غول اینترنتی قصد دارد این دنیای مجازی را به بخشی از زندگی روزمره کاربران خود تبدیل کند.
مقامات گوگل اعتقاد دارند Lively می‌تواند کاربران را تشویق کند که دنیای مجازی را به جای دنیای واقعی تجربه کنند. به گفته آنان، Lively بسیار شبیه دنیای مجازی 5 ساله Second Life است با این تفاوت که این دنیا کاملا رایگان بوده و لازم نیست که کاربران در آن به مسایل مادی فکر کنند و با نصب یک بسته نرم‌افزاری کم حجم می‌توانند به راحتی از هر وب سایتی، حتی از شبکه‌های اجتماعی یا وبلاگ‌ها به دنیای Lively وارد شوند.ورود به دنیای Lively هم‌اکنون از طریق سرویس Facebook، یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی تحت وب، میسر است و گوگل قصد دارد نسخه‌های مناسب‌تر آن را برای شبکه‌های اجتماعی بزرگ‌تر نظیر MySpace نیز طراحی کند.
نینیان وانگ، یکی از مهندسان گوگل که از سال گذشته تاکنون روی پروژه Lively کار می‌کند، می‌گوید: می‌دانیم که افراد بیش‌تر زمان خود را در شبکه‌های اجتماعی آنلاین سپری می‌کنند، ما فقط سعی داریم تا این محیط را برای آنها لذت‌بخش‌تر کنیم.
اگرچه گوگل در زمینه موتور جست‌وجو یک غول بی‌رقیب است و تاکنون نیز از طریق این ابزار جست‌وجو پول زیادی به جیب زده، اما این بار سرویس معرفی کرده که کاملا رایگان است.
از محصولات جنبی گوگل که تاکنون طراحی شده می‌توان به نرم‌افزار سه بعدی «Earth»، ابزار Picasa برای به اشتراک‌گذاری تصاویر و برنامه‌های ویرایش کلمات، تقویم و صفحات گسترده اشاره کرد که همه این موارد برای کاربران هزینه دربرداشت و حال کمی سوال برانگیز است که وانگ در این مورد می‌گوید: گوگل قصد ندارد از طریق تبلیغات در دنیای مجازی Lively درآمدزایی کند.
از جهت دیگر می‌توان گفت: هرچند به نظر می‌رسد که گوگل در راه‌اندازی Lively به مسایل اداری اهمیتی نداده، اما همین سرویس به طور غیرمستقیم به درآمدزایی گوگل کمک می‌کند زیرا افراد را تشویق می‌کند که زمان بیش‌تری را آنلاین بگذرانند.
مدیریت گوگل معتقد است که وبگردی مداوم کاربران نهایتا آنها را به کلیک‌های پول‌ساز بیش‌تری هدایت می‌کند یا بر اساس نتایج جست‌وجوی آنان در گوگل یا میلیون‌ها صفحه وب‌ دیگر، گوگل علایق کاربران را متوجه شود و تبلیغاتی را متناسب با سلایق آنها ارایه دهد.
کاربران Lively، همانند Second Life می‌توانند خود را در قالب یک آواتار یا شخصیت مجازی که می‌تواند زن، مرد یا حتی یک شی باشد درآورند.
کاربران می‌توانند با چند کلیک ساده ماوس لباس‌ها یا ظاهر شخصیت‌ مجازی خود را همان‌گونه که می‌خواهند تغییر دهند.این سرویس همچنین به کاربران امکان می‌دهد که مکان‌های دیجیتالی مختلفی را از کافی‌شاپ گرفته تا یک جزیره ناشناخته برای پرسه زدن در دنیای مجازی طراحی کنند.
کاربران با دست‌کاری در قسمت تنظیمات این سرویس نیز می‌توانند دکوراسیون خانه مجازی خود را با سلیقه خود تغییر دهند، مثلا مبلمان خود را تعویض کنند یا از تلویزیون‌های با صفحه نمایش بزرگ مجازی استفاده کنند.آنها حتی می‌توانند در تلویزیون‌ خود کلیپ‌های مختلفی از سرویس‌های YouTube یا سرویس‌های مشابه تماشا کنند.
کاربران Lively همچنین می‌توانند دوستان و خانواده خود را به این دنیای مجازی دعوت کنند. در این محیط همانند دنیای واقعی می‌توانند چت کنند، گریه کنند، همدیگر را در آغوش بگیرند، بخندند و حتی با شخصیت‌های یک بازی ویدیویی به تعامل بپردازند.
گوگل اعلام کرده که کاربران Lively باید حداقل 13 سال سن داشته باشند تا از این طریق از موارد کودک آزاری یا انتشار محتواهای مستهجن برای کودکان جلوگیری شود.
وانگ می‌گوید: کاربران با سفارشی کردن ظاهر آواتار خود، به نوعی شخصیت خود را به نمایش خواهند گذاشت.گوگل چندین ماه را برای آزمایش دنیای مجازی Lively صرف کرده و قبل از راه‌‌اندازی این سرویس به طور همگانی، آن را توسط دانشجویان دانشگاه ایالت آریزونا به بوته آزمایش گذاشته است.
Lively هم اکنون در آدرس www.Lively.com در دسترس است و کاربران از طریق وب سایت شبکه اجتماعی Facebook نیز می‌توانند به این دنیای مجازی راه پیدا کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد